2-3 april 2025

PRIORITET SERNEKE ARENA | Göteborg

FAQ för bokade utställare

My Easyfairs

I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal, hämtar banners samt er digitala biljett. My Easyfairs är ansluten till hemsidans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att fylla i och hålla din profil uppdaterad!

Förberedelser

Nu har ni bokat er monter och det är hög tid att börja dförbereda ert deltagande. Gå igenom lunkterna nedan och boka av dem så snart du kan. 
En mer detaljerad utställarinformation hittar ni på My Easyfairs

KVIBERG PARK HOTEL & CONFERENCE
Besöksadress: Krutvägen 2, 415 27, Göteborg
Växel: +46 31 395 11 1

När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. GoLeads, GoPlus och GoPremium är våra tre paket. För att se vilket paket ni bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs.

Gemensamt för samtliga paket är:

Access till My Easyfairs
Visa er företagsprofil online
Visa era produkter/tjänster online
Bjud in era kunder & prospekts
Utöka ert professionella nätverk

Läs mer om EasyGo-paketen här 

Det finns attraktiva marknadsföringsytor på flera platser på Prioritet Serneke Arena där ert företag kan få extra exponering ut mot besökare.

För mer information vänligen kontakta:
Victor Remahl 
Sales Executive
+46 (0)761 25 24 13 Victor.Remahl@easyfairs.com

Den tillåtna bygghöjden i hallarna är 2,5 meter, enda undantaget gäller belysning.

Höjdexponering innefattar all monterbyggnation och exponering såsom banners, vepor, väggar, skyltar eller annat reklambudskap som sker över 2,5 meters höjd.

Ansökan om dispens från dessa regler tillsammans med måttsatta ritningar skall vara Workman Göteborg tillhanda senast 4 veckor före arrangemanget, dispens är även förenat med en kostnad. Workman Göteborg/Easyfairs äger rätt att neka tillstånd för sena ansökningar. Ritningar på höjdbyggnationer måste alltid sändas in till: monterservice@goteborg.workman.se för godkännande.

Vad är My Easyfairs:
Majoriteten av besökarna planerar sitt besök via vår hemsida. Det som fylls i inne på My Easyfairs är det som syns i vår utställarlista på hemsidan. Här kan ni presentera ert företag, era produkter, nyheter och jobbannonser. Under mässan kan besökarna scanna er läsare med sina smart badges (namnskyltar) och få informationen ni lagt upp skickad till sig via e-mail.

Genom My Easyfairs kan du även:

Bjuda in era kunder genom er personliga länk
Registrera monterpersonal
Skapa inlogg till dina kollegor så de också kan redigera informationen
Se vilket EasyGo-paket ni bokat
Logga in på My Easyfairs:
När ert företags monter bokades fick personen som gjorde bokningen ett e-mail från ”My Easyfairs” med en länk till systemet med uppmaningen att bekräfta e-postadressen samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord som väljs blir lösenordet. Om lösenordet glömts bort välj ”Glömt lösenord” och följ instruktionerna. I vissa fall när det krånglar kan det hjälpa att byta webbläsare och testa på nytt.

Har ni fyllt i era uppgifter tidigare? Dessa uppgifter finns kvar inne på My Easyfairs, Ni behöver logga in för att det ska komma upp i den aktuella utställarlistan på hemsidan.

Lägg till fler användare:
Ni kan själva bjuda in varandra till My Easyfairs om ni önskar att fler personer inom företaget har tillgång till kontot.

Länk till MyEasyfairs login 

Det är bra att ni som utställare har koll på att Advanced Engineering, tillverkningsindustrins mötesplats för produktutveckling och sourcing – kommer att gå under samma tak samtidigt som Advanced Engineering.  För att läsa mer om Elektronikmässan, vänligen besök: www.advancedengineeringgbg.se

Avtalad restauratör på Prioritet Serneke Arena är hotellets egen restaurang Campo. För frågor kring catering eller rättigheter gällande servering i lokalen vänligen kontakta Ioan Lozonschi på Prioritet Serneke Arena, info@campo.se

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke samt skapar synlighet i gästartiklar, nyhetsbrev och sociala medier. Nedan ser du en lista på vilka aktiviteter vi arbetar med för att du ska synas så mycket som möjligt redan innan mässan;

Samarbete med branschföreningar och magasin
Digital annonsering
Sociala medier
Nyhetsbrev
Utskick av personal
Inbjudan via post

Utskick av digital inbjudan
Telemarketing
Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du synas i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta casper.norberg@easyfairs.com eller mahtab.karimi@easyfairs.com

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och berättar om er medverkan i era kanaler och nätverk *.

Bjud in era kunder och nätverk.

Marknadsför er medverkan på sociala medier.

Berätta om era nyheter eller något spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier.

Skriv ett inlägg om max en A4 and skicka in till oss. Författare and företag står som tydlig avsändare med tillhörande länkar.

Maila det till emelie.wiberg@easyfairs.com eller mahtab.karimi@easyfairs.com

* Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som i slutände publiceras i mässans marknadsföring.

NU NÄRMAR DET SIG MÄSSA!

Elektronikmässan börjar nu närma sig. Punkterna nedan ska du som utställare att ha koll på senast veckan innan, självklart också förutsatt att du checkat av listan gällande förberedelser.
En mer detaljerad utställarinformation hittar ni på My Easyfairs.

Huvud ingång; 
Prioritet Serneke Arena Krutvägen 2-4
415 27 Göteborg. 

Leverans/godmottagning:
Var vänlig märk godset med följande: Event / Företag / Monternummer /Namn och mobilnummer Krutvägen 2, 415 27 Göteborg

OBS! På Prioritet Serneke Arena finns inte någon lastbrygga att tillgå. Truck finns att tillgå mot en kostnad. 

Workman Göteborg eller Prioritet Serneke Arena ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget!

Var vänlig märk godset med följande: Event / Företag / Monternummer /Namn och mobilnummer Krutvägen 2, 415 27 Göteborg

OBS! På Prioritet Serneke Arena finns inte någon lastbrygga att tillgå. Truck finns att tillgå mot en kostnad. Se fullständig information under ”Godshantering”. Vid frågor eller behov av andra tider och dagar, kontakta: monterservice@goteborg.workman.se Var vänlig märk upp godset tydligt med följande: Event / Företag / Monternummer /Namn och mobilnummer/ Er adress XXX

Godsmottagningens öppettider kommer närmare mässan!

Öppettider för monterpersonal kommer närmare mässan!

Öppettider för monterbyggare är:
Kommer närmare mässan!

Via My Easyfairs registrerar ni er monterpersonal. All monterpersonal måste ha ett personligt utställarkort på mässan. Så här går ni till väga för att registrera monterpersonalen:

Logga in på My Easyfairs
Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
Gå in under fliken ”förbered din monter”.
Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
Ett nytt fönster öppnas.
Klicka på ”Team” i vänstermenyn.
Klicka på ”Add staff” längst ner till höger.
Klicka på “Register Stand Personnel”
Fyll i uppgifterna + knapp “Next”
Den person som precis registrerats får ett bekräftelsemail skickat till angiven emailadress.

Vi placerar er läsare i er monter till första mässdagen, ni ser till att den står synlig för besökarna. Med denna läsare kan ni förvandla era besökare till kvalificerade leads. Läsaren är en trådlös sensor och när besökarna touchar läsaren med sin smartbadge (namnskylt) samlar de automatiskt in den information om ert företag som ni har lagt upp på My Easyfairs. Denna information skickas till besökarna i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Om du har ett GoLeads, GoPlus eller GoPremium får du en lista med kontaktuppgifter till de som touchat din läsare. Listan hittar du inne på My Easyfairs efter mässans slut.

Denna måste återlämnas till Elektronikmässans-teamet vid mässans stängning. 

Med VisitConnect kan ni scanna information om besökarna i er monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badges (namnskyltar). Detta underlättar i er uppföljning efter mässan och ser till att ni inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Guide kommer inom kort! 

Under inflytten får ni en läsare i er monter, ni ser till att placera denna synligt för besökaren när ni är på plats. Denna läsare tar besökaren själv initiativ till att scanna med sin smartbadge om denne vill ha mer information om ert företag men inte vill/har tid för ett samtal. I slutet av dagen får de som touchat er läsare en sammanställning av de montrar de scannat via e-mail. Den information som skickas om er är den som ligger inne på My Easyfairs. Ni kan se vilka besökare som har touchat er läsare inne på My Easyfairs, men här får ni ingen möjlighet att skriva ytterligare anteckningar. Dessa leads blir inte lika ”varma” som de ni scannar med VisitConnect.

VisitConnect är mer på utställarens initiativ då det kräver en konversation för att kunna scanna besökarens smartbadge. I VisitConnect kan ni ta anteckningar och förbereda frågor så att ni enkelt kan följa upp efter eventet. Exempel på frågor kan vara ”Hur föredrar personen att bli kontaktad?”, ”Vilka produkter är personen intresserad av?” eller ”När vill personen bli kontaktad?”. Sådana frågor som underlättar när kontakten ska tas efter mässan. Dessa leads hittar ni i appen och på ert konto för VisitConnect, som kontaktpersonen för mässan har skapat.

Alla utställare behöver vara försäkrade! Saknar du egen? 
Teckna enkelt en hos oss. Detta gör du enklast via My Easyfairs webshop  

Viktiga dokument

Alla utställare behöver vara försäkrade! Saknar du egen? 
Teckna enkelt en hos oss. Detta gör du enklast via My Easyfairs webshop 

Mässdagarna - Nu kör vi!

Elektronikmässan 2-3 april 2025 är nu här. Nu börjar det viktiga som vi alla förberett oss för. Det blir två fullspäckade dagar med kompetensutveckling, nätverkande och massa annat. Ert arbete i montern är viktigare än någonsin, varmt välkomna!

Mer info kommer inom kort! 

Det kommer att finnas en fotograf och filmare på plats under båda dagarna. Om du inte vill synas i bild  eller video behöver du själv säga  till Elektronikmässan-  teamet. Innan eller på plats. 

Så fort mässan stänger är det otroligt viktigt att vi i teamet för Elektronikmässan får tillbaka läsaren som placerats i er monter under inflytten. Läsarna hämtar projektteamet upp när mässan stänger.  

Så fort mässan stänger är det OK att packa ihop montern. Ni får alltså inte packa ihop den innan. Om någon ska hämta upp ert material senare är det viktigt att materialet packas ihop och märks tydligt.

utvärdering

Slutet för nu, början på något nytt. Mässan är över och nu är det viktigt med utvärdering av genomförandet. Här kommer de bästa tipsen för hur ni tar ert deltagande hela vägen in i mål.

Läsaren:
Ni hittar alla besökare som touchat er läsare inne på My Easyfairs dagen efter mässan under “se resultat” och “ladda ner leads”.

VisitConnect:
De smartbadges ni scannat med VisitConnect-appen finns i appen och på er VisitConnect-portal. Kontaktpersonen till mässan har inlogget dit.

Vi som arrangörer skickar ut enkäter till alla som stått i er monter där ni får möjligheten att utvärdera mässan som gått. Er åsikt är otroligt viktig för oss då vi ständigt vill utvecklas och möta era förväntningar. Stort tack på förhand för ni tar er tiden för att besvara dessa.

Under mässan har ni som utställare haft möjlighet att prata med någon av våra säljare för att boka en monterplats till kommande mässor. Glöm inte bort att boka er monter och hålla koll på orderbekräftelsen som kommer till kontaktpersonens e-mail.

Har du fler frågor?

Hitta du inte svar på din fråga? Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare!