2-3 april 2025

PRIORITET SERNEKE ARENA | Göteborg

Låt oss få presentera Norautron!

Vi är glada att få presentera Norautron som utställare på Elektronikmässan i Göteborg. Vi fick den stora möjligheten att intervjua företaget och "det kommer vara roligt att ses face-2-face igen och hälsa på människor man inte haft möjligheten att träffa på ett tag" säger David Smedberg

Berätta lite kort om ert företag och vad ni gör
Norautron är en full-service elektroniktillverkare som etablerades 1989.
Vi är ett komplett EMS företag som jobbar brett och omfattande inom utveckling, industrialisering, testning och tillverkning av kretskort och avancerade box build.

Vad kommer ni att visa upp? /Vad kan besökaren förvänta sig vid ett besök hos er på mässan?
Vi kommer att visa upp några av våra kunders produkter inom fordonsindustrin med två olika inriktningar. En billaddare samt en elektronisk motorcykel som besökarna kommer kunna bekanta sig med.

Vad ser ni fram emot mest med mässan?
Det skall bli väldigt roligt att få träffas igen face-2-face och nätverka. Att få möta kunder och branschkollegor som man inte haft möjligheten att träffa på ett tag men också att få chansen att bekanta sig med nya människor man bara haft digital kontakt med tidigare.

Vi vill träffa befintliga kunder och leverantörer samt knyta kontakt med potentiella nya. Det kommer också vara ett bra tillfälle att samla inspiration och kika på vad andra i branschen gör just nu.

Vad tror ni att ert deltagande kommer innebära för er verksamhet/ vad är ert mål med ert deltagande?
Vi vill självklart synliggöra Norautron och visa upp oss på marknaden. Ett av våra mål är även belysa företagets tillväxt, framsteg och utveckling men också att förmedla vår långa erfarenhet och kompetens till besökarna på mässan.

Vad gör er unika på marknaden?
Vi har en unik arbetskultur som är varmt och hierarki lös. Alla på företaget har ett genuint intresse för teknik och stolthet i vår yrkesroll. Denna arbetskultur medför låg personalomsättning vilket innebär att vår arbetsstyrka har lång erfarenhet och hög kompetens. Resultatet är högt kundfokus med stort engagemang och passion för att lösa kundens utmaningar samt behov.

Vilka är era kunders primära utmaningar (och vad är er lösning på detta)?
Främst är komponent bristen, som är en stor utmaning för alla i branschen. Det innebär att det bland annat är svårt för kunder att planera sina produktlager. Självklart drabbas vi också av bristen men vi har lagt stora resurser på att försöka minimera dess effekter genom att utöka vår inköpsavdelning för att vara så effektiva som möjligt samt att vi håller en transparent kommunikation med våra kunder. Målet med vår öppna kommunikation är att kunden skall ha tillräckligt med information för att kunna styra och planera sin verksamhet så bra som möjligt trots rådande komponent brist.

Dela inlägget:

Häng med i nyhetsflödet

Vill du ha de senaste förpackningsnyheterna i din inkorg och första tjing till våra event? Börja prenumerera på vårt nyhetsbrev, vi delger bara givande information – spam har aldrig varit vår grej!